Monday, May 03, 2010

Double Trouble

Ketika konsert ini, beberapa perkara yang saya terfikir, betapa semakin mundurnya industri muzik kita. Tidak ada sesiapa pun lagi dapat menggugat Search dan Wings setelah berpuluh tahun. Saya juga terfikir, lirik lagu zaman rock kapak dahulu berkali ganda lebih baik berbanding kumpulan rock masa kini. Lihat sahaja perbezaan antara gema di indera loka ini, dan tercipta untukmu oleh unggu. Ungu macam budak tadika, lalu kalau konsert mereka tidak mendapat sambutan, memang patut pon.(padan muka, sokong sangat muzik Indonesia, ha ha).

Tercipta untukmu (UNGGU)

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu

Gema di Inderaloka (Wings)

Waktu pintumu kubuka setengah
Gemersik menikam melantun suara
Ku tinjau sejenak untuk periksa
Bergema di lembah Inderaloka

Suaramu membisik merdu di kalbu memanggilku

Kubuka sepenuh pintu dayamu
Dan melangkah masuk ke dalam tamanmu
Aku tak pasti apa akan berlaku
Kalau ku ditangkap pengawalmu

Mungkin aku kan terkorban dalam merinduimu

Tapi kenapa kau hadir saja
Dalam setiap mimpi-mimpi ku
Dan meninggalkan kunci dan peta
Kalau aku kau tak ingini

Kasih, siapa aku di sisimu

Kiniku berada dalam tamanmu
Tiada aku takut akan kematian
Kerana hidup dan mati sama untukku
Telah ku lalui berulang kali

[solo]

Keindahan tamanmu tiada bermakna
Jika wajahmu tidak ku temui
Biarku terlantar dimamah waktu
Aku tetap akan menunggumu

Kasih, siapa aku, aku di sisimu

Ku pakukan kakiku ke tanahmu
Biar berdarah menjadi sungai
Agar tak bisa dicabut oleh sesiapa
Yang mahu menghalauku keluar

Siapa aku di sisimu... Kasih...

******

Dan untuk para anarkis semua, enjoylah video dan lagu ini. (Masa ni gua duduk kat area depan, tapi tak la depan sangat sampai kena sembur air. lambat sampai, depan dah pack. Video ni bukan gua amik, gua cilok kat youtube).





Opera Hidup (Wings)


Hidup bagaikan pentas opera
Tirai hidup dibuka
Ceritapun bermula...
Oh..Oh..Oh..Oh..

Hidup bagaikan pentas opera
Musik hidup bergema
Asyik insan bermula
Oh..Oh..Oh..Oh..

Lakonkan dengan semangat kejujuran
Sinarilah hatimu oh kesucian
Oh..rempuh api kepalsuan
Pastikan keadilan
Pastikan jaya

Hidup bagaikan pentas opera
Rentak lakon bermula
Siapakah wiranya
Oh..Oh..Oh..Oh..

Kita kecewa dan menderita
Lumrah alam biasa
Pastikah kau wiranya
Oh..Oh..Oh..Oh..


__________

Dalam pada itu gua bukan peminat tegar Wings dan Search masa muda-muda dulu. he he. Mereka mainstream.

2 comments:

Anonymous said...

Mukshen tak cerita ker berapa jauh berjalan kaki untuk tengok kelibat abg awie ngan abg amy? X cerita betapa banyak halangan masa nak tengok konsert banding nak gi kuliah agama,,, tapi yang penting cerita la dgn pemuda bernama apa yg gi nonton tu...hihi

mukhsen_x said...

gua busy gila, copy paste lirik lagu ngan video je la. (aha, gua pergi ngan 2 orang budak rock yang tak berapa rock tapi kacak, ha ha.)

Weh, gua kuliah agama pon pergi gak, tapi tak cerita kat blog je. Ha ha.