Wednesday, January 17, 2007

NATIVITI

sori, ini aku petik dari majalah NATIVITI:

"Rasa gua kita hanya patut baca buku yang menggigit dan menyengat. kalau buku yang kita baca tak kasi kejuts macam tengkorak kena hentak, apa kes beb?"

-Franz Kafka

Biasanya bagi aku, secara sifir mudahnya, penulisan atau buku yang bagus adalah yang dapat menggerakkan aku, sama ada secara ideanya atau secara semangatnya untuk menulis pula. Nativiti aku dapat dari Vovin dua hari lepas, dan sejak itu, ia telah menggerakkan aku menulis dua buah cerpen dan tiga buah sajak. Jadi Nativiti memang sudah menghentak tengkorak aku. Moga-moga menghentak tengkorak korang pulak.
(Oho, kalaulah ia sirkulasi bulanan)

4 comments:

abdullahjones said...

sudah tukar? ;)

mukhsen_x said...

ho ho!

Amir Mukhriz said...

dulu, otak aku pernah terhentak, selepas membaca karya-karya underground faisal dan saharil.

ARI said...

Saya pun baru (kena persuade, hehe...) beli NATIVITI masa lepak dekat Silverfish. Agak terhentak, terhantuk dan terhangguk-hangguk bila baca. Tak sangka.

Betul cakap one of thoseamazingmalayboys (yang persuade tu..hehe..), NATIVITI ni memang collector's item :-)